Revision [2189]
This is an old revision of SicSemper032a made by AdminDare on 2012-02-28 13:32:05.
Ayela: Oikeat sanat
<-- 032: Kauppamahti - 033: -->
"Minä uskon, että Josefilla on uskonkriisi."
- Marie Gatteaux
- Marie Gatteaux
Pariisin lähiseutu, heinäkuun 1967, Dixie-2
Samalla kun tiederyhmä on linnoittautuneena omaan traileriinsa ja koettaa ratkaista Rabedivisionin materiaalista löytyvien maailmoiden saavuttamista, muu yhteisö keskittyy eloonjäämiseen. Rahaa on vähän ja ranskalainen poliisi suhtautuu epäluuloisesti pellolle leiriytyvään mustalaisyhteisöön.
Coventrylaisyhteisöllä ei oikeastaan ole johtajaa, mutta sellaista ei välttämättä edes tarvita. Useimmat työt tulevat hoidetuksi, ja riittävästi ryhmätason pomottajia löytyy huolehtimaan siitä, että tarpeelliset asiat tapahtuvat. Toisin kuin laivalla Etelä-Kiinan merellä, täällä kaikilla on vapaus liikkua ja ikävystyminen ei uhkaa. Marcus Corratti ja Johann Freihavn saavat lopulta huutokaupattua Erste Reichiltä tuotua antiikkia ja siten hankittua yhteisölle rahaa. Kuitenkin 70 hengen joukko syö melkoisesti ja pysyvämpi tulonlähde tarvittaisiin.
Samalla kun tiederyhmä testailee kuljettimen kapasiteettia Josef Madacci lähtee käymään Roomassa. Ayela kysyy hänen aikeistaan, ja Madacci vakuuttaa vain että hän tahtoo käydä Pyhän istuminen luona sekä suuressa kirkossa. Akiko on vakuutunut siitä, että klemenistimunkki hautoo jotakin, mutta Marie Gatteaux tarjoaa toisen teorian. Ranskalainen tulkki 1800-luvun lopulta epäilee, että Madaccilla on uskonkriisi. Hän arvelee, että Madacci ei kovin hyvin pysty yhdistämään kirkon opetuksia rinnakkaismaailmoihin: ongelma ei niinkään olisi Jumalan armon ulottuminen useisiin maailmoihin, vaan se, että esim. Marcus Corrattin kotimaailmassa Kristusta ei tunneta lainkaan. Tarinan mukaan Rooman keisari armahti siellä kaikki Juudean vangit vuoden 0 tienoilla ja kristinusko ei koskaan syntynyt.
Marie ja Ayela keskustelevat pitkään coventrylaisten arkisista iloista ja suruista, ja Ayela tajuaa kaivanneensa juuri tätä - että yhteisön johtaminen ja suurien kuvioiden ajatteleminen on ollut paljon raskaampaa koska hän on ollut eristyksissä yhteisön ihmisistä. Hän huomaa myös tulevansa hyvin toimeen empaattisen tulkin kanssa.
Ranskasta Saksaan, elokuu 1967
Kuljettimen toiminnan testaamisen ja antiikin myymisen jälkeen yhteisö pohtii seuraavaa siirtoaan. Tiederyhmä tahtoo tutkimuslaitoksen, josta käsin toimia - käytännössä tähän riittää EMP-suojattu tila jossain hieman syrjemmässä. Kalliista Ranskasta siirrytään Saksan puolelle, josta hankitaan tiloja. Thale-nimisestä kuolleesta kaivoskaupungista ostetaan pilkkahintaan teollisuustiloja, joihin yhteisö muuttaa. Samalla lähetetään Infinitylle viesti Rabedivisionista.
Thalen teollisuuslaitoksen tilat ovat suuret mutta karut. Tutkimustoimintaan ne soveltuvat erinomaisesti, mutta asumiseen ne ovat hankalampia. Kesällä siellä vielä pärjää, mutta kylmempien säiden myötä on välttämättä parantaa parakkien asuttavuutta tai coventrylaisia uhkaa paleltuminen. Samoin itsenäinen ruuantuotanto suuressa skaalassa on vaikeaa. Lähin oikea kaupunki on Blankenburg, jonne on kuuden kilometrin matka.
Tukikohdan elinkelpoisuutta kasvatetaan. Lisäksi Ayela käyttää aikaansa coventrylaisten parissa. Yahyasta on tullut hänelle hyödyllinen avustaja; hän on nykyään itsenäinen hoitaja, ja on selvästi luopunut aiemmasta miehen ohjattavana olevan perinteisen musliminaisen roolistaan. Hän toimii yhä enimmäkseen naisten parissa, mutta kokee löytäneensä mielekkään työn ja tarkoituksen täysin eri tavalla kuin aiemmin.
Yhteisöllä on yhä ongelmiakin, taloudellisia, organisatoorisia ja henkilökohtaisia. Viimeksimainitusta Ayelan huomion kiinnittää nuori korealainen nainen Kum-ja Ahn.
Pelinjohtajan mietintöjä
<-- 032: Kauppamahti - 033: -->
CategoryPelit